Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

lördag, juni 02, 2007

Go morron!

Denna underbara lördagmorgon då jag vaknade tidigt och kunde inte somna om.

Snart är det slut för mig på kåren. Nu har jag tre veckor med hektisk inskolning, av min efterträdare, framför mig. Sen är det slut på kåren. Inge mer sitta halva nätterna å oroa sig över saker jag borde fått gjort eller över saker jag inte mins. Lämna det ständigt dåliga samvetet av att inte räcka till bakom sig. Det är några viktiga möten kvar men då följer Karolina med så att hon kan ta vid där jag slutade.

Saker jag tror att jag lyckats med under året:
Upprätthållit en god relation mellan kåren och universitetets centrala ledning och tjänstemän.
Uppfyllt mina delar i den verksamhetsplan som vårt fullmäktige röstade igenom för snart ett år sedan.
Gett min prägel på de dokument som jag varit med att skapa på Universitetet.
Det jag nästan är mest nöjd med är min påverkan på Humanistiska fakulteten så att de har börjat fila på en praktikkurs för sina studenter.

Att plantera ett frö av förändring och se hur det börjar gro och växa mot en verklighet är det mest stimulerande och tillfredställande man kan uppleva.

Nu ska jag umgås med min svägerskas barn som är rätt morgon pigga och vill busa.