Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

torsdag, maj 03, 2007

Efter en tid är jag åter här!

Det var en turbulent och jobbig period uppe på kåren för ett bra tag sen nu som gjorde att jag slutade att skriva här. Sen kom ångesten över att jag aldrig skrev å slutligen den jobbiga punkt då man inser att nu eller aldrig.

I alla fall nu är jag åter här för att ge min sida av bordet.

Jag börjar då den trevlig punkten kom å jag såg att nu är det bara nerförsbacken och upploppet kvar på min period uppe på kåren. Det var lördag eftermiddag den 21/4 då jag hade jävlats färdig med den största delen av förhandlandet på SFS-fum (Sveriges Förenade Studentkårers Fullmäktige) och hade rott hem nästan allt vi ville i person väg. Den politiska delen gick inte så bra men där får man se de små stegen som positiva ändå. Naturligtviss så infann sig en härlig förkylning med feber å hela baletten veckan efter, sånt som bara händer efter en tid stress då man slappnar av lite. Så förra veckan spenderade jag mellan sängen och några få timmar på kontoret för att försöka göra de absolut nödvändigaste.

Efter en lång skön helg hos mina svärföräldrar, där vi firade min svåger som fyllde 40år, så har en tämligen kort vecka infunnit sig. De jobbiga är nog att det var ett tag sen jag satt på jobbet så jag har lite problem me att ta upp alla trådar igen å komma igång med det konkreta arbetet igen. Sen att det snart är kår val igen märks uppe hos oss. Det tisslas å tasslas lite här å var å vissa vill att man ska ge dom en hint om hur vi i VSF ska göra under men framförallt efter valet. Jaja så kan det vara.

Om en liten stund kommer Pelle Rödin hit å slaggar över tills i morron då han ska träffa kvalitets kommittén vid UmU och prata om SFS kvalitetsmanifest som blev antaget av SFS-styrelse för nån månad sen. Ni kan läsa det HÄR.

Under nästa vecka så är det kårvalet som står högst på dagordningen, men även studievägledarprojektet som UmU driver. Läs mer om projekten i UmUs handlingsplan HÄR.

Jag kommer även under nästa vecka att vara borta på fredag då jag har börjat förbereda mig för vad som händer efter min tid på kåren.

Mkh
MBR