Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

måndag, maj 21, 2007

Lite prevention!

Sedan sista så har jag jobbat lite med det prevention. Jag har med hjälp av de fyra utbildningsbevakarna på våra tre fakulteter gjort en utvärdering av fyra institutioners utbildningar. Detta jobb är inte riktigt färdigt än men det är på riktigt god väg. Nu ska institutionerna få kommentera våra kommentarer så får vi se sen vart det kan leda.

Just för tillfället så sitter jag med de fyra utbildningsbevakarna och skriver ihop en skrivelse som vi ska ställa till universitetsstyrelsen som avser de problem som vi har stött på under vårat år i studenternas tjänst. Detta är inget nytt utan något som även gjordes förra året. Redan nu kan man nog tyvärr säga att det finns några områden som fortfarande är problematiska på vårt universitet.

Detta får vara allt för denna gång, jag ska försöka skriva mer snart men nu vill jag bara ta det lite lugnt och koppla av efter en lång helg av ideellt arbete.