Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

torsdag, januari 25, 2007

Brevet jag skickade till min a-kassa i går

Begäran om utträde ur Sv. Transportarbetareförbundets A-kassa.

På grund av den höjning som den borgerliga regeringen gjort av A-kasseavgiften och den försämring av villkoren i försäkringen för mig som student som de också gjort blir jag motvilligt tvungen att begära utträde ur A-kassan. Det bär mig emot då det strider mot alla de principer jag tror på men då min ekonomiska situation som student inte ger utrymme för knappt min hyra så räcker den inte till sådana lyxigheter som en försäkring mot utblottning vid en eventuell arbetslöshet.

Detta utträde gäller endast A-kassan. Jag vill fortsättningsviss även vara medlem i transport då jag till fullo stödjer den kamp som detta förbund utför dagligen.

Med Kamratliga Hälsningar

Mattias Biström Risslén