Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

torsdag, november 30, 2006

Det är bara några dagar sen sist men det går ju att skriva nått ändå!

I morgon händer det som inte är så kul när det händer. Jag har blivit dubbelbokad. Så jäkla irriterande men ibland så måste man prioritera mellan olika möten. Som tur är så är jag inte ensam utbildningsbevakare här på UmU. Jag, Fredrik (NTK) å Henrik (MSU) har som tur gjort en liten fördelning mellan de grupper, kommittéer, utskott, råd och styrelser som finns på universitetet. Detta har gjort att vi alla kan koncentrera oss på färre saker så att vi får mer gjort tillsammans.

Nu har jag gjort en genomgång av verksamhetsplanens delar som berör mig mer då jag har ansvar för vissa av de projekt vi satt upp. (Läs verksamhetsplanen HÄR). Jag kan konstatera att jag kan vara rätt nöjd. Visserligen så är det få projekt som kan anses avslutade men det börjar vara ett flertal som jag kan anse som snart klara och låta de gå över till att endast vara sånt jag håller ett vakande öga på så att de fortsätter som det var tänkt. Ett av de stora jobben för mig denna höst har varit kvallitetssystemet för UmU. Detta ser jag nu ett slut på. Det är planerat nu att gå upp i Universitetsstyrelsen i februari för beslut och fastställande. Att äntligen få lägga det bakom sig känns bra hälst med tanke på det (enligt min mening) rellativt goda resultatet som kan bli. Finns naturligt vissa delar av det som inte är riktigt så bra som jag önskade men det finns fortfarande tid för att fixa det.

Nu nästa vecka ska jag faktiskt ta lite ledigt å träffa några kompisar på annan ort. Ska åka till Kvarnby folkhögskola utanför Malmö i helgen för att delta som ombud på VSF:s kongress. Efter den så tar jag det lugnt upp genom landet med en mellanlandning i Uppsala där jag träffar några gamla vänner innan jag deltar på vårt samarbetsprojekt med några andra studentkårer.

Jaja nu ska jag hem å sova. Då det är en ny dag i morron å klockan börjar närma sig 23 nu. Det har blivit några sena kvällar här på kåren nu. Sov gott alla!

1 Comments:

At 8:04 em, Blogger medic said...

Cheers Mattias!

Hoppas att kampen för studenternas rätt aldrig falla. Enade vi stå, söndrade vi fall. Du gör ett bra jobb och vi skall sätta varje försök till studentorättvisor under lupp.

Hälsningar från Henrik på MSU...

 

Skicka en kommentar

<< Home