Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

tisdag, november 28, 2006

Ännu mer!

Att ha häcken full är nu inget jag är ovan med. Synd bara att det är så ofta som det händer. Då har jag fått det sagt.

Sedan förra gången jag skrev så har ytterligare saker hänt. Det är alltid lika tråkigt när studenter råkar illa ut men det som är nästan värre är vissa personers totala avsaknad för förståelse för att de gör fel och ovilja till att bidra till lösning och förändring. Risken som vi utbildningsbevakare löper är att bli oerhört syniska. Då en del av vårt uppdrag är att bistå och hjälpa studenter i trångmål så gör det att vi tenderar att endast träffa vissa personer och institutions representanter när något har blivit tokigt. Dessa möten är inte alltid så konstruktiva och inriktade på att finna lösningar som jag/vi skulle önska. Det händer dessutom att samma bekymmer uppstår igen och att samma personer är inblandade från universitetet. Att då försöka upprätthålla en tro på att universitetet personal blir oerhört svårt vissa dagar. Min gissning är att de från universitetet personal kan upplevas likartat om oss.

Jaja nog om detta med.

Snart har jag lyckats med vissa delar ur verksamhetsplanen som låg på mitt ”bord” att göra. Ska i morgon sätta mig ner och göra ett halvårsbokslut, men utifrån vad jag redan vet så ser det hyfsat ut.

Jaja i alla fall så fortsätter arbetet med kvallitets systemet för UmU. Fortfarande lika kul.

Det är ju mycket som händer på universitetet å de kan ni läsa om HÄR. Detta mycket beroende på den högskoleförordning som antogs i somras och den så kallade Bologna processen. Det kan ni också läsa om HÄR.