Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

tisdag, november 14, 2006

Den som väntat på nått gott!

Det var länge sen jag skrev nu. Känns så motsträvigt att sätta sig ner och producera lite text. Men nu gör jag ändå ett försök igen.

De gångna veckorna har inte bara handlat om alla dessa möten man ska gå på utan även en del arbete med att försöka stärka studentkårens organisation. Jag tycker att jag lyckas någorlunda i alla fall. Beteendevetarsektionen och Humanistsektionen känns inte som helt omöjliga projekt för mig längre. Jag tycker att jag har en rimlig kommunikation med dessa delar av kåren och jag hoppas att de håller med om det. Satt för en stund sedan på betseks styrelse möte och nu har de valt en ordförande för sektionen. En person som jag tror kommer att göra ett kanon jobb och föra arbetet framåt för den sektionen.

I torsdags (9/11) så hölls en studentfacklig utbildnings dag. Den verkar ha blivit uppskattad av nästan alla som deltog. Det som kom fram var att det var inte så klokt planerat att försöka hålla så många pass på så kort tid. Men att innehållet ändå var helt ok. Det var knappt 50st anmälda och av dem var det ungefär 35-40stycken som kom. Lite svårt att säga exakt då det var några som var med bara halva dagen.

SFS – höstkonferens som hölls här på campus den gångna helgen (10/11-12/11) gav en hel del nya idéer och mycket inspiration för det fortsatta arbetet. Tillexempel kan jag rekommendera att kolla in Uppsala studentkårs hemsida där de presenterar en litteratur granskning som de genomfört. Den kan ni läsa HÄR.

Annars så ska jag nu framöver försöka göra färdigt mina delar av verksamhetsplanen som ni kan läsa HÄR.

Kontakta mig gärna om ni funderar på nått. Klicka HÄR så kommer ni till kårens hemsida där mina uppgifter finns.