Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

fredag, november 17, 2006

Möten som ger nått

Att träffa studenter är det mest givande i mitt uppdrag på kåren. I går (16/11) var jag å Erika i Sollefteå och träffade studenter som läser mot Umeå universitet. Även om det var jobbigt att försöka motivera varför de betalar kåravgift och vad den går till, så var mötet ändå givande men framförallt viktigt då det är ett sätt för oss på kåren att få veta vad studentgrupper tycker och vill. Jag tycker att mycket av det som framkom var bra och ofta välgrundat, även det som jag inte håller med om. Några uppdrag som kom av detta möte var att jag ska hjälpa dem att jobba för en bättre information kring deras möjligheter inom sitt program. Sen så lovade vi att vi ska fortsätta att jobba för studentrabatter på kollektivtrafiken. Vi lovade även att försöka få tillstånd nån form av studenthälsa för studenterna i Sollefteå.

Tidigare i veckan så upplevde jag en enorm känsla av välbehag då jag lyckades med att hjälpa en studentgrupp med att få lärarna på en kurs att följa regelsamlingen. Åter igen kan jag bara konstatera att det som är mest givande i uppdraget är det jag gör minst då det finns så bra utbildningsbevakare på sektionerna. Vilket i sig är kanon bra då jag även måste jobba med att hålla koll på och hjälpa universitetet att utveckla sig mot en mer studentvänlig myndighet.

Hur mättar man kvalité? Har i dag (17/11) suttit i ett otroligt givande möte där vi diskuterade hur lärosätet ska arbeta med kvalité i och med kvalitetssystemet som håller på att arbetas fram. Har ni förslag så hör av er.