Tankar på nattgammal is

Detta är min personliga reflektionsblogg!

lördag, mars 14, 2009

Att bo själv

Efter att inte ha bott själv på typ 10år så har ja nu gjort det ett tag. Det är helt klart en ny erfarenhet som jag får försöka vänja mig vid.

Visserligen har jag varit själv hemma flera gånger och även lite längre perioder men inte på heltid jämt...

Ska erkänna att det inte känns bra alla dagar å att jag saknar nån att komma hem till, men samtidigt börjar det kännas helt ok nu. För de är ju den stora konsten när man går ifrån ett förhållande till att bli singel igen... att stå ut med sig själv som enda sällskap. Jag är rätt trevlig har ja märkt.

Fast samtidigt har ja märkt hur beroende av mobilen å internet jag är nu. Kontakten me yttervärlden går via cyberrymden. Går inte en dag med att ja inte sitter å snackar me nån kompis på msn eller via FB eller sms... Så riktigt själv är man ju ändå inte även om jag sover ensam i min säng.